
M&E Managers: 5 tips om klanten te trekken in tijden van Corona
Meeting & Events in Corona tijd?
5 tips om klanten aan te trekken en boekingen binnen te halen
- Veiligheid en gezondheid
Jouw potentiële klant oriënteert zich in de meeste gevallen eerst online.
Via je website of ander boekingsplatform.
Naast een goed aanbod wil die klant nu vooral weten hoe jij omgaat de met de veiligheid en gezondheid van zijn gasten. Vertel dus al online wat jij allemaal hieraan doet.
Het is sowieso een must om al je teksten regelmatig goed door te lichten en kloppend te maken op alle plaatsen waar je zichtbaar bent. Denk hierbij ook aan je offertes, bevestigingen en informatiepakketten.
- Een foto zegt meer dan duizend woorden
Heel goed als je tip 1 al doet of gaat doen. Zorg er ook voor dat je passende beelden erbij hebt. Denk bijvoorbeeld aan een foto van een aangepaste opstelling in je zalen. Dit alles natuurlijk overal waar jij je locatie aanbiedt.
- Corona Proof keurmerk? Laat het zien!
Kiwa heeft een keurmerk voor organisaties die hun preventieve maatregelen tegen COVID-19 willen laten toetsen op basis van nationale en internationale regelgeving en aanvullende brancherichtlijnen.
Een keurmerk is een goede toegevoegde waarde en kan iemand net over de streep trekken.
- Bied flexibiliteit
Er is op dit moment volop onzekerheid bij het organiseren van bijeenkomsten. Blijven de deelnemers gezond zodat er voldoende aanwezig zijn? Zijn er wijzigingen in het bedrijfsbeleid waardoor fysiek bijeenkomen ineens niet meer mag?
Bespreek de mogelijke hobbels met je klant en kijk hoe jij daarin kan meebewegen. Bijvoorbeeld door coulante annuleringsvoorwaarden of kosteloos verplaatsen van een boeking.
- Training, training, training
Een dooddoener wellicht, maar als die klant je belt of mailt met die aanvraag, dan wil je er zeker van zijn dat jouw medewerkers weten hoe ze het aan moeten pakken.
Ze stellen de juiste vragen, zodat ze precies weten wat de belangrijke zaken zijn voor de klant. En in plaats van een standaard bevestiging, sturen ze één op maat.